Vi använder kakor (cookies)

På dinpsykiskahalsa.se använder vi nödvändiga kakor för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Vi använder också kakor för webbanalys för att kunna förbättra webbplatsen. Läs mer om kakor (cookies)

Hantera kakor

Här kan du välja vilka kakor du vill godkänna. Läs mer om kakor (cookies)

Nödvändiga

Nödvändiga kakor går inte att stänga av eftersom vår webbplats inte fungerar utan dessa. Nödvändiga kakor bidrar till att våra tjänster är säkra och fungerar som de ska, till exempel säker inloggning.

Kakor för inställningar är kakor som låter webbplatsen komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas.Detta kan till exempel vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.

Kakor för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatser genom att samla och rapportera in information anonymt.

Fysisk aktivitet kan lindra oro och ångest

Att vara fysiskt aktiv kan ge positiva effekter på den psykiska hälsan. Fysisk aktivitet kan till exempel bidra till ökat välbefinnande, bättre koncentrationsförmåga, bättre sömn, bättre minne, kan lindra oro och ångest samt förebygga depression och demens.

All rörelse räknas och lite rörelse är bättre än ingenting.

Om du dessutom rör dig utomhus på dagtid, och gärna i naturen, så ger det ännu fler positiva effekter.

Läs mer på

Uppdaterat: 2022-09-09

Det handlar om dig, så vad vill du veta mer om?