Vi använder kakor (cookies)

På dinpsykiskahalsa.se använder vi nödvändiga kakor för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Vi använder också kakor för webbanalys för att kunna förbättra webbplatsen. Läs mer om kakor (cookies)

Hantera kakor

Här kan du välja vilka kakor du vill godkänna. Läs mer om kakor (cookies)

Nödvändiga

Nödvändiga kakor går inte att stänga av eftersom vår webbplats inte fungerar utan dessa. Nödvändiga kakor bidrar till att våra tjänster är säkra och fungerar som de ska, till exempel säker inloggning.

Kakor för inställningar är kakor som låter webbplatsen komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas.Detta kan till exempel vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.

Kakor för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatser genom att samla och rapportera in information anonymt.

Att sova bra kan påverka din psykiska hälsa positivt

Att sova och vila ordentligt är viktigt för både den psykiska och fysiska hälsan. Kroppen och hjärnan behöver sömn för att återhämta sig, fylla på energi och för att bearbeta sinnesintryck och lagra kunskap och minnen från dagen.

Produktionen av stresshormon minskar under sömnen, medan andra viktiga hormoner bildas. Att sova dåligt någon natt då och då är ganska vanligt och inte farligt i sig, men om man sover dåligt ofta kan det påverka hur man mår och presterar.

Läs mer om sömnens betydelse för vår psykiska hälsa 

Uppdaterat: 2023-03-15

Det handlar om dig, så vad vill du veta mer om?